Sylwia Piskulska - Grzesik
O MNIE
Nazywam się Sylwia Piskulska-Grzesik. Od kilku lat jestem właścicielką dużego salonu optycznego, trenerką i praktykiem sprzedaży oraz stylistką okularową z wykształceniem optycznym.
Kiedy mówią mi, że liczy się wykształcenie i teoria, pokazuję im moje CV.
Rozpoczęłam studia kierunkowe w 2015 roku, 3 lata później odebrałam dyplom licencjata optyki okularowej w bydgoskim Collegium Medicum. Przez cały okres studiów już pracowałam w salonie optycznym. Stojąc na schodach uczelni, wiedziałam, że mam wybór: mogę opanować więcej teorii i ukryć się w gabinecie optometrysty, czekając na przypadkowych klientów albo… mogę wziąć sprawy we własne ręce i wyjść naprzeciw potrzebom klientów.
Wybrałam to drugie.
DZIAŁALNOŚĆ W BRANŻY OPTYCZNEJ
Od samego początku pracy w branży regularnie doskonalę swoje umiejętności podczas licznych branżowych wydarzeń i szkoleń (Optometria, Optopus, targi optyczne, English in Vision Science, szkolenia organizowane przez producentów soczewek okularowych i kontaktowych, m.in. Młody Kontaktolog, Pacjent w Centrum Uwagi oraz konferencje organizowane przez cechy optyków). Można również zobaczyć mnie jako prelegentkę na różnych konferencjach, między innymi na Eye Care Conference.
MOJE SZKOLENIA
Szybko zrozumiałam, że salony optyczne byłyby puste bez klientów. Dlatego właśnie na nich skupiłam całą uwagę. W roku 2019 poprowadziłam pierwsze szkolenie dla optyków ze sprzedaży i obsługi klienta. I nagle zobaczyłam wyraźnie, że był to właściwy wybór. Dziś prowadzę regularne szkolenia dla salonów optycznych z wielkich miast i małych miejscowości, uczę pracowników sieci salonów i właścicieli małych punktów optycznych. Pomagam rozwinąć skrzydła specjalistom z wieloletnim doświadczeniem, a także początkującym. Przygotowuję szkolenia otwarte dla kilkunastu osób i zamknięte – dedykowane potrzebom konkretnego salonu.
Czy jestem skuteczna? Tak – potwierdza to mój własny 6-osobowy zespół, który sama przeszkoliłam i przygotowałam tak, żeby działał skutecznie bez szefowej. Tak naprawdę to oni budują moją firmę i robią to wspaniale. Dzisiaj nie muszę sprzedawać – chcę to robić. Dlatego 2 razy w tygodniu spotykam się z klientami mojego salonu. Dzięki temu cały czas jestem praktykiem skutecznej sprzedaży, a przy okazji widzę, jak wraz ze mną rozwija się mój zespół i sprzedaż.
CZTERY FILARY WIEDZY
Tajemnica sukcesu? Nie ma tajemnicy. Zamiast niej jest praktyka okraszona teorią, której nie ma w Internecie. A każde moje szkolenie opiera się zawsze na 4 uzupełniających się i wspierających filarach.
- Mój własny salon optyczny. Szaleństwem byłoby go otwierać w 2 miesiące po wybuchu pandemii, gdy wszystkie lokale zamykano. A jednak to zrobiłam. Dziś zatrudniam optometrów i optyków okularowych, a firma zwiększa sprzedaż o ponad 50% rok do roku.
- Rozwój osobisty. Ekspert uczy się przez cały czas. Dlatego rozwijam swoje umiejętności ze sprzedaży i obsługi klienta między innymi na szkoleniach Mistrz Sprzedaży i Akademia Trenera u Kamili Rowińskiej, za mną wszystkie stopnie szkolenia ze struktur osobowości Structogram Polska, w podnoszeniu kompetencji pomagają mi także platformy do nauki on-line: Coraz Lepsza Firma i Nowoczesna Firma. Jestem w trakcie studiów MBA na kierunku „Zarządzanie podmiotami leczniczymi”. Wymieniam się doświadczeniami z innymi przedsiębiorcami na konferencjach biznesowych: Perspektywy Jutra, Święto Kapitalizmu, Firma Przyszłości.
- Jestem członkinią 4 grup biznesowych działających w moim województwie. Dzięki temu regularnie spotykam się z przedsiębiorcami z przeróżnych branż, czerpiąc ze skarbca ich wiedzy i doświadczenia. Nie wyobrażam sobie prowadzenia firmy bez wymiany cennych doświadczeń i równie cennych rekomendacji.
- Rozmowy z optykami. Regularnie rozmawiam z osobami, które najlepiej znają nadzieje i obawy klientów. Mam okazję spotykać ich osobiście, ale także w mediach społecznościowych i w prywatnej korespondencji. Jestem aktywna w grupach branżowych, dzięki czemu znam problemy naszej branży – znam również sposoby na ich pokonanie. W roku 2024 rozpoczęłam projekt „Jeden miesiąc – jedno województwo”, podczas którego odwiedzam salony optyczne z różnych stron Polski, poznaję ich potrzeby, podziwiam sukcesy i nabywam ważne lekcje.
Teraz jasno i wyraźnie widać, że moje szkolenia to skrojona na miarę instrukcja obsługi profesjonalnego, rentownego i przyjaznego klientom salonu optycznego.
MOJE CERTYFIKATY
UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ
Jeśli zastanawiasz się jak mogę Tobie pomóc, które szkolenie wybrać, czy po prostu potrzebujesz porady dotyczącej sprzedaży lub obsługi klienta w salonie optycznym – chętnie umówię się z Tobą na niezobowiązującą konsultację online. Takie wirtualne spotkanie to 30 minut wspólnej rozmowy, podczas niej postaram się przekazać Tobie jak największą wartość, której w danym momencie będziesz potrzebować.